• OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • 15.10.14, 12:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maksuamet hakkab raskeveokeid pitsitama

Maksu- ja tolliamet koostöös autovedajate erialaliitude, politsei- ja piirivalveameti, ministeeriumide ja maanteeametiga suurendab lähiajal järelevalvet rakseveokimaksu tasumisel, et tagada autovedajatele võrdsed turutingimused ning parandada raskeveokimaksu laekumist.
Autorongi puhul tuleb raskeveokimaks tasuda nii sadulveokilt kui haagiselt.
  • Autorongi puhul tuleb raskeveokimaks tasuda nii sadulveokilt kui haagiselt. Foto: Raul Mee
Maksuameti kontrolliosakonna juhataja Jaanus Värgi sõnul on peamine probleem selles, et veokite omanikud tasuvad maksu küll sadulveokilt ehk autorongi vedavalt sõidukilt, kuid mitte sadulveokiga koos sõitvalt haagiselt. „See aga annab veoteenuste turul eelise nendele, kes maksudest kõrvalehoidmisel saavad pakkuda madalamat teenuse hinda,“ selgitas Värk pressiteates.
Maanteeameti andmetel on Eesti liiklusregistris pea 9400 sadulveokit, millest 5100 ei deklareeri makse haagiselt. Maksuamet ei pea tõenäoliseks, et need 5100 veokit sõidavad haagisteta. Maksuameti piiriületuse andmete järgi on ligi 5000 sadulautot tegelikult sõitnud koos haagisega, mistõttu on raskeveokimaksu jätnud autorongidelt tasumata üle 1700 isiku hinnanguliselt 2 miljoni euro ulatuses aastas.
Värk rääkis, et maksuhaldur on viimase aasta jooksul tegelenud autorongi omanike teavitamise ja ka üksikute menetluste läbiviimisega, kuid olulisi muudatusi pole need sektoris kaasa toonud.
Maksuamet saadab novembris teatise, et veokiomanikud vaataksid üle oma veokite registreeringud maanteeametis ja teeksid vajalikud parandused. Maksukäitumise muutmata jätmisel alustab maksuhaldur nende isikute osas kontrolli. Raskeveokimaksu tasumata jätmise eest võib maksuhaldur trahvida füüsilist isikut kuni 1200 euroga, juriidilist isikut kuni 13 000 euroga.
Raskeveokimaksuga maksustamisele kuulub veoautost ja ühest või enamast haagisest koostatud 12-tonnise või suurema registri- või täismassiga autorong, mille veoauto on registreeritud liiklusregistris. Olenevalt veokist ulatub kord kvartalis tasutav raskeveokimaks kuni 230 euroni. Keskmine tasutav summa on 100-150 eurot kvartalis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:37
Eestlased ei ole altid oma raha pealt intressi teenima
Eesti hoiustajad on Läti ja Leedu omadest tagasihoidlikumad. Kui meil on keskmine hoiuse suurus 8000 eurot, siis Leedus on see summa 12 000 ja Lätis 20 000 eurot, kommenteerisid Bigbank Eesti äriüksuse juht Jonna Pechter ja äripanganduse juht Aimar Roosalu raha kogumise mustrit.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele